Followers

02 August 2010

rintihan hati seorang azreen...

assalamualaikum..

rasa2nya, sudah lama tidak mencoretkan coretan di laman ini.. (wah! ayat skema ye..) ^^.. warkah kali ini, memang ditujukan khas buat semua sahabat2 tersayang. minta maaf ea.. dah lama tak contact kan.. sebenarnya, bukanlah niat di hati nak menyepi.. tapi, atas sebab2 tertentu yang tidak dapat dijelaskan hujung pangkalnya.. 0-0 ye kawan2! =)

buat makluman semua, sekarang, azreen blaja di UiTM Perlis Kampus Arau dalam bidang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Sains Teknologi Maklumat.. Wah! azreen?? ambik I.T? macam tak percaya je ye.. memang pada mula-mulanya, tersangat lah sukar nak terima hakikat.. yelah.. memang banyak ujian.. bermula dengan gagal dalam permohonan UPU dan e-rayuan, gagal dalam nak mencelah masuk ke IPTA pilihan, dan gagal nak kawal emosi bila tahu yang course ni, ada subjek MATHs! tapi, insyaAllah, mungkin tersembunyi 1001 hikmah mengapa diri ini tetap ditakdirkan untuk belajar kat sini.. dahla masuk 3 minggu lewat dari orang lain.. banyak mata pelajaran yang tertinggal.. memang kena push betul2 la nie.. dan sekarang, masih tak tahu, sama ada diri ni mampu melakukannya ataupun tidak..

terkadang, persoalan mengapa aku sentiasa ditakdirkan berseorangan menerjah di fikiran.. yelah, dari duk di UiTM Kuantan aritu lagi, sorang2.. kawan-kawan satu skolah langsung tak ada.. tup2, tengok2, bila sambung degree nie pun, ditakdirkan bersendirian jugak.. plus, duk berjauhan pulak dengan family.. hurm.. mungkinkah aku kuat? tabah? *terdengar hati menjerit TIDAK!!*

walau apapun, thanx sangat2 buat sahabat susah senang, Una, Baina, Anah, Mel, Asfa dan ramai lagila sebab sanggup dengar luahan dan rintihan sahabatmu ini.. thanx jugak sebab selalu bagi kata-kata semangat untuk dijadikan bekalan sepanjang menjalani kehidupan di sini..

besarnya harapan keluarga untuk dipikul.. terkadang, terasa diri tak mampu lakukan yang terbaik.. namun, apakan daya.. insyaAllah, akan kulakukan dengan sebaik mungkin..

pintaku, semoga sahabat-sahabat sudi mendoakan kehidupanku di sini.. semoga ukhuwwah kita kan sentiasa mekar walaupun diri ditakdirkan hidup berjauhan.. apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan sahabat2 yang belajar di luar negeri kan?? *okey! saya pujuk diri sendiri nie*

p/s : menanti emel dari sahabat2 semua oleh kerana YM tidak boleh diguna pakai..

ayien_141@yahoo.com.my


7 comments:

QASEH MAWADDAH said...

insyaALLAH..andak kuat!!=))

sukma atiqah said...

ayien.. ^^,

ika rase da lame sgt kite xcontact kan?
ika tataw pape.. sori..

ayien ingt x, ayien pnah kirim surat kat ika mse lpas ika wat hal kat skola dulu? dlm tu ayien byak sgt bg kata2 smgat.. ayien ckp ika kuat, ika tabah n yakin bleh brubah..

skang rase nye giliran ika plak tlg ayien spiritually.. ika yakin org yg pnah bg smgat dan kekuatan pd ika dulu lebih kuat than what she actually thoughts..

AYIEN KUAT!!!!

bleh dgr x smpai perlis sane?? kuat doh ase ika nepik.. hehe

saaaaaayang ayien! <3

aishzzan said...

shah yakin ayien kuat.
percaye tau.!!
sbb tu ayien dpt ujian tu.bukan ktorg yg len..
Allah Maha Adil utk hambaNya..

Syamilah said...

my dear ayien,

jgn sdih2 taw.
t jgn segan2 gtaw anah or me kalu ade ape2 bantuan.
kedah dengan perlis tu dekat sgt.
btw,maryam skrg tinggal ngan my mum kat sintok.dekat sgt dah ngan arau tu.

setiap ape yang berlaku ke atas diri kite mesti ade hikmahnye. la tahzan, ok? u r a strong, courage, young lady. jgn lemah smgt ye.

Azreen Farihah said...

to angah : thanx angah.. insyaAllah..

to ika : urm.. ayien xtau la ika.. makin lme, makin menurun level of confidence ayien nie.. =(

to shah zizan : thanx shah.. ayien tak tau ayien kuat ke tak.... =(

to yam : wa! maila jenguk2 ayien kat uitm nie.. sdeyh la jauh ngan famili... wa~ btw, thanx maryam...

Syamilah said...

ayien, i'allah maryam g sane.this week x ley ag, ad hal society sket..t pape contact me or anah taw. maryam bg my new no kat email ayien. ley g kg maryam..hehe...

Azreen Farihah said...

yeye.. huhu.. okey.. ayien tggu nie... ^^