Followers

22 June 2012

Ujian itu Manis. :)


assalamualaikum.

hari ni, memandangkan dah lama tak update ngan entri baru, saya nak kongsi satu tajuk yang ringan sahaja. yup, absolutely, no heavy2 thing. :)
pertama sekali, pernah tak sahabat-sahabat semua terfikir kenapa kita semua dihujani dengan masalah yang sememangnya tak kan pernah tahu erti lelah? kedua, pernah tak kita semua fikir kenapa kita dibebani dengan ujian sedemikian rupa? ketiga, agak-agak, bila tiba je masalah, siapa orang first yang kita akan cari?

yup, as a human being, semua tu adalah normal. diuji, diuji, dan diuji.
tapi kenapa ya? saat kita berhadapan dengan masalah, kita pasti akan rasa jealous dengan kawan-kawan kita. did I say JEALOUS? yes! jealous sebab kita nampak mereka macam tak de masalah. tapi, hakikatnya, mereka semua tu pun macam kita jugak. cuma ujianNya yang berbeza-beza.

jadi, kawan-kawan, lepas ni apa kata kalau kita sam-sama cuba. cuba untuk sentiasa berfikiran positif. Ujian tu kan datang nya dari Allah. Allah takkan uji hamba-hambaNya melainkan Dia tahu yang hamba-hambaNya mampu. dan, Allah sengaja uji kita sebab DIA rindu nak dengar kita merintih dan mengadu kepadaNya. sweet kan Allah.. :) Dia nak kita slalu dekat dengan Dia. so, lepas ni, kalau ade je masalah, kita jumpa terus ngan KEKASIH kita yang kekal abadi tu. Dia la Yang Maha Mengetahui segala-galanya dan Diala sebaik-baik perancang. :)

takmo sedih-sedih ea macam kucing ni. :)



wassalam.




No comments: