Followers

24 September 2013

Latihan Industri

Assalamualaikum.

Hari ini tergerak hati untuk menulis sedikit coretan di blog yang sudah lama dibiarkan ini. Motif tulis entri baru hari ni tak lain dan tak bukan disebabkan oleh kebosanan yang melanda. Ok. Habis sampai situ.

Memandangkan sudah lama tak 'hapdate' blog, meh cheq nak habaq sikit. Sebenarnya diri ini dah berada di semester akhir untuk program BBA (Hons) Human Resource Management ni. Untuk semester akhir ni, kami dikehendaki untuk menjalani Latihan Industri untuk tempoh lebih kurang 4 bulan lebih. Jadi, di awal semester lepas lagi, kami dah mula mencari tempat untuk kami menjalani LI masing-masing. Mostly, ramai yang memilih untuk kembali ber'LI di kampung masing-masing. Termasuklah diri ini. Alhamdulillah untuk LI, saya mendapat tempat di Petronas Penapisan (Terengganu) Sendirian Berhad (PPTSB). Keseluruhannya, suasana di sini memang sangat-sangat seronok dan 'lively'. Cuma hari ini sedikit bosan sebab supervisor dari tadi terlibat dengan mesyuarat untuk 'Succession Planning' dan anak buahnya ini tak dela kerja yang khusus untuk dikerjakan. ;)

Kawan-kawan kat sini pula semuanya 'sporting' habis. Terasa bagai dah lama kenal ngan mereka semua. Kebetulan, mereka semua adalah 'trainee' di sini. Dan, yang paling syok, kami sebaya! So, bertambahla 'havoc' nya.

 Staf kat HR Department pula semuanya baik-baik dan melayan kami semua as a part of them. Kami diberi kepercayaan dalam membuat kerja-kerja dan yang paling penting, kami banyak belajar daripada mereka. Sungguh, mereka tak pernah lokek dalam memberi ilmu dan segala maklumat yang diperlukan. 

Aktiviti-aktiviti yang dianjurkan PP(T)SB pula semuanya best! Sepanjang dua bulan di sini, kami sempat mengikuti beberapa aktiviti di mana kami juga diberi kepercayaan untuk menjadi AJK dan juga Fasilitator. Jadi, keseluruhannya, LI di PP(T)SB memang seronok dan banyak ilmu yang dapat dipelajari. Sekian. Jom layan gambar~ :)






Wassalam. Dah pukul 5. Jom balik~

No comments: