Followers

11 April 2012

warkah dari seorang saya buat seorang awak. :)


assalamualaikum awak..
moga diri awak sentiasa dibawah lindunganNya..

awak,
awak tahu tak awak seorang yang baik?
jadi, kenapa awak cuba nak jadi diri orang lain?
mungkin awak pun macam saya,
masih tercari-cari identiti dan nilai diri sendiri di dunia ini..
tapi, saya harap, walau apa pun identiti yang kita cuba nak jadi,
kita masih pada jalan yang betul..
ala, jalan yang lurus la..
macam dalam surah al-faatihah yang selalu kita alunkan
masa kita dating dengan Allah tu.. :)

awak,
saya suka kawan dengan awak..
kenapa? sebabnya..
awak seorang yang sangat ceria..
senyuman awak tu ibarat mentari pagi yang menyinari..
cukup memberikan ketenangan pada siapa saja yang memandang..
awak tak percaya?

tapi, awak..
kenapa awak macam cuba nak jauhkan diri dari saya?
oh.. mungkin saya tak cukup baik untuk jadi sahabat awak..
saya pun akui tu..
saya banyak sangat kelemahan..
dan saya sangat berterima kasih dan bersyukur
sebab, walau diri saya ni dihiasi dengan bermacam-macam kekurangan,
masih ada orang yang nak kawan dengan saya..
takpe, saya tak kisah..
bahkan, saya dah biasa dah..
jadi, saya doakan awak berjumpa dengan seorang sahabat
betul-betul dapat hargai awak.. :)

jadi, awak..
di kejauhan, (merentasi sempadan dan waktu)
saya doakan Allah bagi semua yang terbaik untuk awak..
maafkan saya andai saya tak mampu untuk jadi
seorang sahabat terbaik untuk awak..
insyaAllah, nama awak dan kawan-kawan saya yang lain
akan saya selalu sebut dalam doa saya.. :)

wassalam..

p/s : siapa saya? dan siapa awak?
oh, sudah tentu, tiada kena mengena
dengan yang telah meninggal dunia.. :)

No comments: