Followers

13 April 2012

Renungan buat diri : MASA



Ramai yang telah menyedari masa itu amat bernilai. Ya, tidak dapat ditukar ganti walau dengan emas sekalipun. Tapi, seramai mana yang begitu bermotivasi dengan jadual kerja mereka dalam kehidupan seharian. Perlukah semua orang terutamanya golongan mahasiswa mengambil subjek Personal Development untuk meningkatkan jati diri mereka? Walhal, berapa ramai yang akan betul-betul mengaplikasikannya dalam kehidupan mereka.

Saya tak tujukan post ini kepada siapa-siapa. Post ini memang ditujukan kepada saya. Salah satu cara untuk saya menilai kembali, sisi baik dan sisi buruk diri saya ini. Saya sendiri amat susah untuk membahagikan masa dengan sebaik-baiknya. Walau sesempurna manapun perancangan saya, pasti akan ada mehnah yang benar-benar menguji diri ini.

Namun, tiada salahnya kalau kita sama-sama cuba untuk menaikkan jati diri kita. Mungkin sebagai seorang mahasiswa berjaya. dan Pasti, sebagai seorang muslim produktif. Ayuh sama-sama sumbangkan sesuatu untuk Islam. Moga Allah redha!


No comments: