Followers

20 October 2012

Entri Sempena Tak Dapat Tidur

Assalamualaikum.

Semalam baru 'hapdate' entri kononnya diri punyai kekangan masa tahap dewa. Kononnye lah kan. Dan malam ini, here I am. Update lagi entri. Semuanya gara-gara tak dapat tidur. Nak kata cuak sebab Isnin ni ada Test Labor Economics, macam tak relevan pula. Tak pernah-pernah rasa cuak awal-awal cenggini. *Nampak sangat tak pernah study awal-awal. Ok, jangan tiru tabiat ini ye adik-adik. 

Perkara pertama yang nak dikongsi :

Tik! *Bunyi mesej. 

Tertera nama 'Beloved Mom'. Ummi hantar gambar cucu dia. Bawah mesej tu ada caption istimewa yang tertulis ''Aisy sayang Cik Ah". Terus mata dilanda musim tengkujuh. Hiperbola sikit. Hehe. Apa yang nak dihighlight kat sini bukanlah tentang kasih sayang seorang anak saudara terhadap ibu saudaranya yang comel. Tapi, sebenarnya nak buktikan bahawa kuatnya naluri seorang ibu. Ummi macam tahu-tahu je anak dia yang sorang ni tak dapat tidur. Naluri ummi selalu kuat. Kadang-kadang, bila rindukan ummi, mesti ummi yang akan hantar mesej atau call dulu. Dan atas sebab ini, saya mula percaya akan kata-kata yang entah diilhamkan oleh siapa. 

"Kalau kita teringatkan seseorang maknanya orang itu pun sedang rindukan kita"

Setuju tak? 

Perkara kedua : 

Petang tadi, selepas mesyuarat kelas, budak rumah ajak pergi Convo Fair di UTP. UTP ni dekat je dengan UiTM Seri Iskandar ni. Mula-mula agak berat hati nak pergi sebab masa tu dah nak masuk waktu maghrib. Tapi, dah semua setuju nak pergi, saya turuti aje lah. Elok-elok je sampai kat UTP, ada lima minit lagi sebelum masuknya waktu Maghrib. Jadi, kami pun ambillah keputusan untuk solat dahulu sebelum berjalan-jalan men'chuchi' mata. 

Masjid UTP. Cantik kan? :) Kat dalam masjid pun cantik!

Apa yang buat saya tersentuh sewaktu berada di masjid UTP ini adalah apabila usai sahaja solat, dahi kawan saya dicium oleh seorang 'foreigner'. Mula-mula tak sangka jugak sebab waktu tu, imam tengah wirid lagi. Mungkin sebab 'foreigner' tadi nak cepat keluar. Biasanya kita salam cium-cium pipi (bagi perempuan) dan peluk-peluk (bagi lelaki) sebaik sahaja imam usai berdoa kan. Tapi ini tak. Cium dahi. Buat saya touching. Bukanlah touching sebab dahi saya tak dicium. Tapi, sebab saya teringatkan ummi saya di kampung. Cara 'foreigner' tu memang menyerlahkan ciri-ciri seorang ibu. Dan itu membuatkan saya sukakan suasana solat berjemaah di UTP. 

Selepas itu, berjalan-jalanlah kami di sekitar tasik UTP, tempat berlangsungnya Pesta Konvo tersebut. Secara keseluruhannya, boleh tahan meriah juga Pesta Konvo di UTP kali ni. Agak-agak masa saya konvo nanti gini jugak ke? Seriously, tak sabar nak konvo! Dush! Awak baru semester 4 cik Azreen! 

Rasa-rasanya sampai setakat ni lah dulu entri buat kali ini. Lagipun, dah lewat sangat-sangat dah ni. Bimbang pulak esok banyak tidur siang. Sehingga bersua lagi. InsyaAllah. 

p/s : Dah discover sebab tak dapat tidur. Lenguh-lenguh sendi badan. Oh Anlene! 

Wassalam.

No comments: